Våre ansatte er våre viktigste ambassadører

Heidenrich ansattundersøkelse viser lojale og tilfredse ansatte.
Heidenreich gjennomførte senhøsten 2020 en intern undersøkelse blant alle sine ansatte. Undersøkelsen viser fantastiske resultater når det gjelder tilfredshet og lojalitet.
HVA ER TOTAL RESULTAT:
Undersøkelsen viser en overordnet tilfredshet med Heidenreich er 4,5 på en skala fra 1 til 5. Salg er generelt sett mer fornøyd enn organisasjonen for øvrig. Det som også er gledelig er at ansatte er stolte av å jobbe i Heidenreich, med en score på hele 4,6.
Konkrete resultater av høy tilfredshet er flere omsetningsrekorder i 2020, juni, september, oktober og november. Adm. Direktør Bjørn Moen er tydelig på at dette hadde ikke vært mulig å få til om vi ikke hadde en organisasjon som var motivert og tilfreds. Undersøkelsen viser topp score og omsetningsutviklingen i Heidenreich er svært konkrete resultater på samsvar mellom hva ansatte svarer i undersøkelsen, hva de føler i hverdagen og den innsatsen de legger ned.
Det er også gledelig å se at de ansatte har full tillit til at ledelsen gjør det som er best for organisasjonen, ved å gi en score på hele 4,5 på dette spørsmålet.
FORBEDRINGSOMRÅDER:
Undersøkelsen var anonym for å tilsikre høy ærlighet i svarene. Og med ærlighet så avdekkes også forbedringsområder. Områdene med dårligst score, og hvor forbedringer naturlig nok prioriteres er intern informasjon og det å gi anerkjennelse til hverandre.
På intern informasjon må de enkelte avdelingene komme med konkrete forslag til hvordan sentral informasjon kan flyte bedre og hvordan de lokalt kan bli bedre på å dele informasjon. Et annet område er å bli bedre til å gi anerkjennelse, dvs hvordan hver enkelt blir bedre på å gi ros til godt utført arbeid og lytte til hverandres meninger. Dette er ikke bare en lederoppgave, men et forbedringsområde for hver enkelt som kolleger.
HVA MENER VI SÅ ER BAKGRUNNEN FOR AT DET ER SÅ HØY TRIVSEL I HEIDENREICH:
Det er noen områder som er viktige for å opprettholde topp motivasjon. Dette går bl. a på trivsel og det å føle at ens innsats har betydning. En av de høyeste scorene gir ansatte på trivsel med sine kolleger (score på 4,7) og det er godt internt samarbeid på hele 4,6. Dette viser at i Heidenreich er det svært høy trivsel.
Adm direktør Bjørn Moen uttaler at som øverste leder så er det viktig for han at alle ansatte fullt ut forstår at det er sammen vi kan nå våre mål. Og dette viser undersøkelsen når ansatte sier de ser viktigheten av sitt arbeid for at Heidenreich kan nå sine mål 4,7.
Det er også gledelig å se at nyansatte også gir en høy score på sin oppstartsperiode i Heidenreich.
Den høyeste scoren i hele undersøkelsen er på egenbedømming, dvs at ansatte i Heidenreich sier de alltid gjør sitt beste når det er på jobb (score 4,9). Og med all time high omsetning i juni, så september, deretter oktober og til slutt november som har slått alle tidligere omsetningsrekorder – ja så kan Adm. Direktør si at kollegene i Heidenreich gjør virkelig sitt aller beste når de er på jobb.
Fornøyde medarbeidere er gode ambassadører